Caineville - Bryce Canyon NP Utah zima 2010


Dnes 3.12.10 jsme vyjeli ve tradiční čas 8 ráno z hotelu Rodeway inn v Caineville v Utahu do národního parku Bryce canyon. Nepředstavujte si ale, že když řeknu Caineville, že to bude nějaké město, to určitě ne raději tomu budeme říkat místo mezi skalami.Hotel, tak ten je úplně osamocen u silnice. Přijeli jsme v noci a tak až ráno jsem zjistili, že proti hotelu je výhled na hezkou skálu. I když nevím jak bych reagoval vidět ji denně. 
První zastávka byla na okraji a u visitors centra národního parku Capitol Reef ve městě resp místě Fruita. Zde žilo několi Mormonských rodin a založii tady mezi skalami  u řeky Frémont ovocné sady. Později odešli a budovy nyní operuje správa parku. Zajímavá byla zastávka v místní škole kde nám rangerka popsala soubor pravidel, které měly děti dodržovat a jejich nesplnění bylo trestáno.
Při cestě jsme v Boulderu narazili na opravdového kovboje. Moc toho nenamluvil ale dal nám papírek s adresou jejich podniku. Dělají i jízdy na koních pro návštěvníky. 
Pak jsme se zastavili ve stylové benzínce. Retro styl jsem zaznamenal třeba na odřeném nečitelném displeji na stojanu když jsem chtěl platit benzín kartou. 
Pak to ale začalo být vážné v Escalante mně zastavil místní policista, který se tam objevil z ničeho nic. No zkrátím to. Překročil jsem rychlost o 11 mil a stálo to 115 dolarů. A to mi řekl, že mi 50 usd ušetřil, protože podle tabulek bych měl platit o 50 usd více. Tak jsem mu poděkoval a vyrazil do Bryce canyonu na poštu zaplatit pokutu 
Pak ale už začal Bryce canyon. To je takový polokaňon v růžového vápence a chvílemi to vypadá jako kdyby to dělal cukrář. Je to ale práce eroze vody, větru a zde také ledu, který skály postupně narušuje a láme. Ze zvířátek můžete vidět jeleny nebo například psouny prarie dog. Jsou zde také antilopy , jediné v USA, ale to je spíš takový kamzík.
  
  
V Ruby inn hotelu už byl populární buffet - švédské stoly zrušen a tak jsme to řešili stejky. Vedle procházek po hraně kaňonu můžete absolvovat i několik trailů na dno kaňonu. 
Kańon je pojmenován po Ebenzeru Bryce což byl mormonský osadník, který tu pár let těžil dřevo. Pak ho to ale přestalo bavit a odstěhoval se i s rodinou. O kaňonu prohlásil, že je dobrý tak akorát aby se mu tam ztratily krávy. 
Pozdní roční doba způsobila i to ,že po rodeu nebo vyjížďkách na koních, které se zde nabízí, zbyl už jen smrad z kobylinců aby dokreslil kovbojskou a rančerskou atmosféru. 

Komentáře